Hoe kan ik onze medewerkers enthousiast maken over onze ”zakelijke” sociale domein?

Bij mij zal een deel met hun privé telefoon gebruik gaan maken van onze ”zakelijke” sociale domein? Hoe krijg ik dit voor elkaar, dat al deze medewerkers staan te springen dat ze het willen gaan gebruiken?

Concentreer je hierbij op de ‘toegevoegde waarde’ voor het individu. Als de medewerker laagdrempelig het gevoel iets te kunnen brengen of halen dan zijn ze ook vaker geneigd om met privé middelen (maar waarschijnlijk nog belangrijker in privé tijd) het zakelijk domein op te zoeken.

Voorbeelden: een #durftevragen rubriek waar andere collega’s om hulp vragen. Werkgroepen waarin medewerkers samenwerken aan onderwerpen waar ze zelf nauw betrokken bij zijn. Maar ook ‘zachtere’ onderdelen zoals sportgroepjes en recepten-groepen kunnen bijdragen aan het aantrekkelijk maken van het platform en daarmee ook gebruik buiten de organisatie-muren stuwen.

Tip: vraag medewerkers mee te denken!